Otvorenje izložbe Koni Jordan

Gradski muzej Nova Gradiška vas poziva na otvorenje izložbe umjetnika Konia Jordana pod nazivom "Svjetske sile i nacije".
Otvorenje izložbe će se održati 18.6.2024 u 19 sati te će biti otvorena do 15.7.2024.
Biografija:
Koni Jordan rođen je 5. ožujka 1977. godine u Stuttgartu, SR Njemačka. Završio je Johannes
Gutenberg Schule u Stuttgartu i Akademie fur Neue Medien u Ludwigsburgu. Živi i radi u
Švicarskoj i Hrvatskoj, a zadnjih pet godina posvetio se isključivo umjetnosti.
Pred nama se nalaze djela iz serije Svjetske sile i nacije, nastale 2018. i 2019. godine. Za
početak, u fokus bih prizvao i na neki način prokazao sam naslov. Središnja riječ sila
flankirana je riječima kojima lako možemo prilijepiti termin sustav. Bilo nacionalni ili
svjetski, sustavi počesto za pojedinca nemaju sluha. Obavijen svojevrsnom mistifikacijom,
odnos između pojedinca i sustava nalik je igri mačke i miša koji se vrte ukrug. Formira li
pojedinac sustav ili obratno, sustav formira pojedinca? Neki pojedinci nastoje se odmaknuti
od tog (začaranog) kruga ne bi li ga sebi objasnili kroz riječ, zvuk ili sliku da bi ga zatim
drugima prezentirali i moguće ih potaknuli na promišljanje o istome.
Koni se koristi slikom koju gradi bojom, točkom, mrljom, linijom. I on, uvjetno rečeno,
primjenjuje silu jer spaja ono što je u likovnoj umjetnosti rijetko spojivo: apstrakciju i
figuraciju. Ne radi to iz kakve podmuklosti ili zbog kršenja pravila radi samog kršenja i
izazivanja šoka kod gledatelja (stručnih i inih). Njegovo korištenje zabranjenih sredstava
pokušaj je portretiranja spomenutih sustava, a moguće i samoga sebe. Nedvosmisleno
korištenje prikaza oružja (aviona, pištolja…) u više ili manje logičnim odnosima
prepoznatljivi su motivi koji asociraju na moć i silu. Uz njih autor gradi sliku slojevito onim
od šire publike možda slabije prihvaćenim ili ako baš hoćemo nejasnim, a opet toliko jakim
apstraktnim elementima. Ti elementi, bilo da se radi o polokovskom prolijevanju boje ili pak
gestualnom potezu kista ili često spreja, svojom ekspresivnošću upotpunjuju priču o
kaotičnom stanju kako unutar velikih sustava tako i unutar pojedinca. Svakako je važno
ukazati i na element uličnih grafita kojima Koni upotpunjuje svoje radove. Ta često neukusna
praksa masovno je povezana sa društvom i nije slučajno zastupljena na njegovim slikama.
Upravo taj anarhični prizvuk koji je utkan u grafit nije ništa drugo nego vrisak ili vapaj
pojedinca da ga se čuje.
Svojevrsni nered donosi prizvuk počela ljudskog izražavanja koji nalazimo još u špiljskim
crtežima, ali i u početnoj fazi ljudskog (dječjeg) izražavanja. Nameće se pitanje jesmo li kao
odrasli uopće odmakli od spomenutih počela i dičimo li se opravdano napredcima kojima se
klanjamo ili smo i dalje vjerni šabloniziranom ponavljanju ustaljenih praksi, igri mačke i
miša.
Miroslav Pišonić
Izvor:
Gradski muzej Nova Gradiška