Najava izložbe Ana Guberina "METAMORFOZE PREMA OMEGI"

Radio Prkos 10.04.2025 KULTURA
img

ANA GUBERINA
METAMORFOZE PREMA OMEGI
IZLOŽBA
PETAK, 11. TRAVNJA U 12:00
DOM KULTURE

Dragi posjetitelji, s osobitim veseljem najavljujemo izložbu naziva „Metamorfoze prema Omegi“
umjetnice Ane Guberine. Otvorenje će se održati u petak 11. travnja u 12:00 sati u galerijskom
prostoru Doma kulture. Izložba ostaje otvorena do 2. svibnja.
Izložbu ostvarujemo uz potporu Ministarstva kulture i medija RH i Grada Nova Gradiška.

Metamorfoze prema Omegi

Bez obzira kojim se motivima bavi, zemaljskim ili nebeskim pejzažima, slojevitost tekstura slike
koju postiže slikarica Ana Guberina ne može nas ostaviti ravnodušnima. Na tragu lirske
apstrakcije, gestualnog slikarstva pa i postapstraktnog ekspresionizma, umjetnica je definirala
svoj likovni izričaj koji nema prethodnika ili epigona u hrvatskom slikarstvu 20. i 21. stoljeća.
Njezine metamorfoze počinju od zemlje, kamena i prirode; odnosno, vegetacije – ili kraljevstva
biljnih vrsta – a završavaju u fenomenima kvantne fizike pa i teorije struna na jedan vrlo
specifičan i simbolički način. Svi su ti nivoi za nju nivoi u kojima se vidi, osjeća, prepoznaje i
objavljuje Bog / Stvoritelj / Kreator / Omega, a mogli bismo bez razbacivanja velikim riječima
reći i Duh Sveti / Elohim. Kao da se iz materije penjemo prema nematerijalnom svijetu, a bome
se u „stvarnom“ životu prečesto iz duhovnih i uzvišenih sfera i frekvencija moramo natrag
treskom spustiti u teške, kaotične i uznemirujuće materijalne razine. Tu nam bez sumnje treba
pomoć umjetnosti, kako bismo to nekako psihoemotivno prevladali.

U više je navrata akademik Tonko Maroević, pišući o sakralnom, religioznom i transcendentnom
u recentnom hrvatskom slikarstvu, istaknuo kako nije neobično da su se kršćanskoj ikonografiji
okrenuli slikari oniričko-metafizičkog usmjerenja, ali i da je posebno zanimljivo što su
sakralnomu „konačno prišli umjetnici tzv. nepredstavljačke, anikonične ili apstraktne
orijentacije, u rasponima od enformela do strukturalnosti“. Ana Guberina sa svojim sakralnim
ciklusima u potpunosti slijedi tu slikarsku trasu, pri čemu nije opsjednuta antropocentričkim
pristupom. Čovjek je samo jedna mala kap u tkanju Univerzuma.

Na tragu učenja teologa i filozofa Pierrea Teilharda de Chardina, koji je jezuitski motto o
traganju za Bogom u svim stvarima / svemu oko nas doveo na novu razinu bliskije, čišće
percepcije, i kod Ane Guberine svijet očito pokreće i čuva u ravnoteži Božja ljubav koja se
rasprostire poput struje svjetla. Chardinovo je poimanje Svemira u neprestanom kretanju
prema točki Omega, a upravo je Krist ta točka Omega prema kojoj se giba cijeli Svemir. To
pulsirajuće gibanje, prema riječima umjetnice, upravo je efekt i proces koji pokušava utisnuti i
unijeti u svoje apstraktne strukturalne slojeve slike. Danas to u znanosti prevodimo pojmovima
kvantne sprege ili kvantne povezanosti / prepletenosti, a česte manifestacije božanskog
sinkroniciteta i pomoći možemo osjetiti u nizu svakodnevnih, malih, sitnih fenomena ako se
tomu misaono i energetski posvetimo.

Naime, nedostatak ljubavi snažno osjećamo kao i nedostatak svjetlosti, odsustvo boje,
energetsko umrtvljenje. Zato su slike Ane Guberine prožete konstantnom frekvencijom
pulsiranja i titranja koju održava beskonačna mreža gustih prepleta delikatnih linija. Poznato je,
također, kako u akcijskom slikarstvu Jacksona Pollocka postoji jedna razina spiritualnog kretanja
linijâ preuzeta iz tradicije obrednih crteža Navajo šamana, kao što je i slikar Mark Tobey svoje
bijele apstraktne mreže linija usavršio nakon upoznavanja s učenjem zen budizma. Ana
Guberina svakako je svojim slikarskim senzibilitetom bliža Tobeyu, koji je slikanje doživljavao
kao oblik meditacije, duboko motiviran duhovnošću.

I za našu je slikaricu čin slikanja uranjanje u dimenziju koja nadilazi rad s materijom /
materijalom, već su to sredstva koja joj omogućuju da kanalizira duhovni sadržaj i finije razine
stvarnosti. Pri tomu u njezinim djelima nema nimalo patetike, kičaste naracije ili naturalističke
dramatičnosti, štoviše, Ana Guberina veliku koncentraciju posvećuje tomu da subatomsku
razinu stvarnosti prikaže kao kretanje čestica i struna, pri čemu iznimno delikatno pazi sačuvati
sklad likovne kompozicije i same Ideje utisnute u slikarski koncept.

Iva Körbler

Biografija

Ana Guberina, magistra likovne umjetnosti, živi i radi u Zagrebu. Likovnu umjetnost magistrirala
je na Arthouse, College of Visual Arts u Ljubljani. Slikarstvo je diplomirala u klasi prof. Dina
Trtovca 1996. u Zagrebu. Studijski je boravila u Hamburgu, Los Angelesu (UCLA) i Parizu (Cité
internationale des arts). Gimnaziju je polazila u Splitu i Zagrebu. U razdoblju od 1988. do 2018.
radila je kao dizajnerica tekstila, modna stilistica, umjetnička voditeljica Galerije Laudato i
dizajnerica krajobraza. Djela koja je izlagala od 1996. do danas predstavila je u više slikarskih
ciklusa: "Ljeto na otoku", "Gibanja i strukture", "Adam i Eva", "Povezanost", "Metamorfoze" te
u ciklusu slika religiozne tematike "Lice Tvoje tražim Gospodine".

Do sada je izlagala na četrdeset dvije samostalne izložbe, više od stotinu i pedeset skupnih
izložbi te je sudjelovala na brojnim umjetničkim projektima u Hrvatskoj i inozemstvu. Za svoj
umjetnički rad dobila je priznanja i nagrade: Pasionska baština 2002., Muzej Mimara Zagreb i
Zagreb full color 19, Tehnički Muzej Zagreb 2019. Djela joj se nalaze u galerijama i privatnim
zbirkama suvremene umjetnosti.

K tome je objavila zbirke pjesama:

  • Krhke blizine
  • Radost trajanja
  • Jobova vremena

Članica je HDLU-a, CIVA /Christians in the Visual Arts/, HULULK-a i Grupe INFRA.

Izvor:

Dom Kulture Nova Gradiška

Slične vijesti

Najnovije