Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih uvelo Protokol za sigurnost u školama

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školama, koji ima za cilj povećanje sigurnosti u osnovnim i srednjim školama, učeničkim domovima te zaštitu učenika i školskih radnika. Protokol je osmišljen kao mjera prevencije rizika i kao odgovor na moguće krizne situacije.
Školske ustanove bit će obvezne uskladiti svoje interne dokumente (kao što su kućni redovi i protokoli za krizne situacije) s novim smjernicama. U slučajevima kada škola djeluje na više lokacija ili dijeli prostor s drugim institucijama (fakultetima, npr.), bit će potrebna dodatna koordinacija kako bi se osigurala dosljednost i sigurnost primjene protokola.
Protokol će danas biti dostavljen svim školama, navodi Ministarstvo.
Ključne promjene prema novom Protokolu
- Zaključavanje svih ulaza tijekom radnog vremena uz strožu kontrolu pristupa.
- Obvezni sigurnosni pregledi učenika i posjetitelja (odjeća, torbe i drugi predmeti).
- Identifikacija posjetitelja putem osobnih dokumenata s fotografijom.
- Strože procedure za roditelje, uključujući najavu dolaska i pridržavanje rasporeda.
- Formiranje sigurnosnih timova u školama za kontinuirani nadzor sigurnosnih mjera.
- Suradnja s policijom i drugim relevantnim tijelima radi pravovremenog prepoznavanja prijetnji i rješavanja istih.
Detaljan pregled novih sigurnosnih mjera
Zaključavanje i nadzor ulaza: Sva ulazna vrata bit će zaključana tijekom radnog vremena, osim u iznimnim slučajevima odobrenima od strane ravnatelja. Vrata će se otvarati 30 minuta prije nastave i zatvarati 15 minuta nakon njezina završetka. Dežurni radnici bit će odgovorni za praćenje ulaza i prijavu neuobičajenog ponašanja.
Ulazak roditelja i posjetitelja: Ulaz je dopušten samo uz prethodnu najavu ili poziv škole. Identifikacija se vrši putem osobne iskaznice ili dokumenta s fotografijom. Posjetitelji se moraju evidentirati i pratiti od strane školskog osoblja. Roditelji će biti primani prema unaprijed definiranom rasporedu.
Pregledi osoba i predmeta: Sigurnosni pregledi obuhvaćaju odjeću, torbe i osobne predmete učenika i posjetitelja. Ako se pronađu opasni predmeti, oni će biti privremeno zadržani, a o tome će biti obaviješteni ravnatelj, stručne službe, roditelji i policija.
Edukacija i informiranje: Svi učenici, radnici i roditelji moraju biti upoznati s pravilima protokola. Škole će provoditi simulacije kriznih situacija najmanje dva puta godišnje, a roditeljima će biti ponuđene radionice o sigurnosnim procedurama.
Sigurnosni timovi: Svaka škola formirat će sigurnosni tim, koji će analizirati prijetnje i evaluirati sigurnosne mjere. U timovima će biti ravnatelji, pedagoge, učitelji, nastavnici i predstavnici roditelja. Sastanci će uključivati i predstavnike relevantnih tijela poput policije, civilne zaštite i zdravstva.
Ostale mjere
Protokol također naglašava važnost suradnje s lokalnom policijom u prevenciji nasilja i brzoj reakciji u kriznim situacijama. Škole su obvezne u roku od 90 dana provesti analizu rizika i izraditi Plan sigurnosti, dok će sigurnosne mjere biti redovito revidirane. Uvođenje dodatnih mjera poput angažiranja zaštitara, videonadzora ili elektromagnetskih brava bit će na raspolaganju u slučaju potrebe.
Sigurnosne mjere primjenjuju se na sve osobe koje borave u školskim prostorima, uključujući i ugovorne korisnike kao što su sportske udruge ili škole stranih jezika.
Cijeli Protokol o kontroli ulaska i izlaska u školskim ustanovama možete pogledati na ovom LINKU
Izvor:
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih